T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
TÜKETİCİ HAKEM HEYETLERİNİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI HAKKINDA AÇIKLAMA:
Tüketici hakem heyetlerinin yeniden yapılandırılması çalışmaları heyetlerin kapatılması çalışması olmayıp, yetki alanlarının (karar mercilerinin) yeniden belirlenmesi olarak hazırlanmıştır. Tüketiciler bulundukları yer Kaymakamlıklarına bizzat giderek ya da E-Devlet Kapısıyla Tüketici Bilgi Sistemi üzerinden elektronik ortamda başvuru yapabileceklerdir. Tüketici hakem heyetleri yeniden yapılandırılmış olup, 01.08.2018 tarihi itibariyle uygulamaya geçilmiştir.
DİKİLİ Tüketici Hakem Heyeti şikayet başvurularını TÜBİS sistemi üzerinden MENEMEN Tüketici Hakem Heyeti Başkanlığına gönderecektir. Başvuruları karara bağlama sonucu MENEMEN Tüketici Hakem Heyeti tarafından yapılacaktır. Tüketicilerin E-Devlet şifreleri ile kolaylıkla başvuru yapmasına imkan sağlayan Tüketici Bilgi Sistemi'nin (TÜBİS) aktif olarak tüketiciler ve tüm Tüketici Hakem Heyetleri tarafından kullanılmaya başlanması nedeniyle Tüketici Hakem Heyetlerinin işleyişi kolaylaşmış ve Tüketici Hakem Heyetlerinin organizasyon yapısının yeniden düzenlenmesine yönelik çalışmalar yapılmıştır.
Ticaret Bakanlığının bünyesinde oluşturulan "Alo 175 Tüketici Danışma Hattı" tüketicilerimizin karşılaştıkları sorunlara ilişkin çözüm yollarının sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözülmesi amacıyla başvurmaları gereken ilgili makamlara yönlendirildiği bir çağrı merkezi olarak hizmet vermektedir. Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile tüketicilerimiz insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünleri ve firmaları da ihbar edebilmekte ve sorunları ile ilgili de bilgi alabilmektedir.
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR:
Mal ve Hizmet Alımlarındaki Başvuruları:
Dilekçe
Kimlik (1 fotokopi)
Sözleşme (1 fotokopi) (Kapıdan satışlar, Abonelik Sözleşmeleri, Kredi Sözleşmeleri)
Fatura (1 fotokopi)
Garanti Belgesi (1 fotokopi)
Servis Hizmet Formları (1 fotokopi)
Banka Kredileri İle İlgili Şikayet Başvuruları:
BAŞVURU TARİHİ İTİBARİYLE SON ON YIL DOSYA MASRAFINA AİT
Dilekçe
Kimlik (1 fotokopi)
Sözleşme (1 fotokopi)
Dekont (1 fotokopi) (Masrafı gösterir belge)
Kredi Kartı Aidatlarının İadesi Başvuruları:
Dilekçe
Kimlik (1 fotokopi)
Hesap Ekstresi (1 fotokopi) (Aidat bedellerinde zaman aşımı süresi son 10 yıldır. Aidatın kesildiğini gösterir ekstre örneği verilmesi zorunludur. Her yıl için iade alınmak istenirse her yıla ait hesap ekstresi verilmelidir.)
Kapıdan Satış veya Mesafeli Satış Yöntemiyle Alınan Mal ve Hizmetler İçin Şikayet Başvuruları:
Dilekçe
Kimlik (1 fotokopi)
Kapıdan Satış Sözleşmesi (1 fotokopi)
Cayma Bildirimi (1 fotokopi) (Ürün ya da hizmet sözleşme imzalandığı tarihten itibaren 14 gün içinde hiçbir gerekçe gösterilmeden tüketici tarafından iade edilebilir. Bu durumda Cayma Bildirimi Formu düzenlenip 14 gün içinde satıcı firmaya iadeli taahhütlü posta yoluyla ulaştırılmalıdır.)
TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ E-POSTA ADRESİ
dikilituketicihakemheyeti@hotmail.com
İRTİBAT TELEFON: 0 232 671 40 05 Dahili:172
Satın aldığınız mal ya da hizmetin ne olduğunu, özelliklerini,
Malın ne zaman teslim edildiğini ya da hizmetin ne zaman ve nerede verildiğini,
Ne kadar ücret ödediğiniz,
Sorunun ne olduğunu,
Satıcı ya da sağlayıcıya durumu ilettiğinizde neler olduğunu,
Ne yapılmasını istediğinizi anlatınız.